Unordered List

Ahad, September 09, 2012

JUSTIN BEIBER - 1 KONSERTNYA BERI PENDAPATAN RM1.2 JUTA!!


Justin Bieber memang sedang menjadi perhatian dunia. Penampilan penyanyi muda yang mendadak popularitinya berkat penampilannya di Youtube, kini selalu ditunggu-tunggu kehadirannya. Malah kini Bieber menjadi salah seorang penyanyi muda termahal di dunia.


Penyanyi muda ini mendapatk sejuamlah besar pendapatan US$300 ribu atau sekitar RM1.2 juta dalam setiap konsertnya. Daftar terbaru penyanyi terkaya memuatkan penyanyi berusia 16 tahun ini yang menghasilkan pendapatan dua kali dari rapper Drake, tiga kali lebih banyak dari Selena Gomes dan empat kali dari penyanyi keluaran American Idol, Jordin Sparks. Demikian diberitahu oleh Contactmusic.

Tak berhenti sampai di situ, penyanyi berusia 16 tahun ini juga sedang berusaha menambah lagi pendapatannya dengan mengumpul sejumlah penyanyi dan kumpulan muzik lainnya yang tergolong sebagai artis terkaya bagi tahun 2010 ini. Di antaranya, Rascal Flatts, Kis dan Keith Urban.

Tahun ini bisa dibilang sebagai masa-masa karier Bieber meningkat naik. Bagaimana tidak?. Di tahun inilah namanya mulai terkenal dan gayanya menjadi idola baru remaja lelaki. Seiring meningkatnya pendapatannya sebagai penyanyi, ia juga boleh memperbaiki ekonomi keluarganya yang hidup di bawah garis kemiskinan sejak ibunya bercerai dengan ayahnya.

Kehidupan Bieber juga berubah drastik. Ia tidak lagi boleh menikmati kebebasannya seperti dulu lagi. Sekarang ke mana pun dia pergi harus didampingi dengan para pengawal keselamatan. Bieber pernah memberitahu yang dia merindukan kebebasannya yang dulu.

Meskipun dikatakan sebagai penyanyi remaja termahal, dia mengaku sering merasa kesepian. Oleh itu sesiapa yang minat Bieber sla mengorat dia ya?..Aku tak minat!!

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...