Unordered List

Khamis, September 13, 2012

NGERI!..BERPULUH-PULUH BUAYA TERLEPAS DI THAILAND



Pihak berkuasa Thailand bergegas untuk mengesan puluhan buaya yang terlepas dari sebuah ladang yang berdekatan dengan sebuah resort pantai popular Thai.

Bilangan buaya yang terlepas akibat banjir itu tidak diketahu.Buaya-buaya itu ditempatkan di Taman Batu Sejuta Tahun berhampiran bandar Pattaya yang terkenal dengan pantai yang putih bersih dan industri seks yang terlalu banyak hiasan.


Mereka ditemui hilang selepas kemuncak banjir yang teruk yang disebabkan oleh hujan lebat pada hujung minggu, kata jurucakap taman kepada The Associated Press.

Suthawut Temtub, memberitahu AP bahawa 28 reptilia telah berjaya ditangkap semula dari hari selasa lalu.

Ladang menempatkan 2,000 buaya, termasuk buaya air masin yang amat ditakuti. Ada di antara mereka sepanjang 13 kaki cukup besar untuk menimbulkan ancaman kepada manusia.

"Kita tidak tahu berapa banyak yang masih hilang, tetapi saya yakin bahawa kita boleh menangkap mereka semua kerana haiwan-haiwan ini tidak tahu untuk mencari makanan untuk diri mereka sendiri," Temtub kepada pemberita.

Thailand telah bergelut dengan banjir kilat ekoran musim tengkujuh yang teruk yang telah mengakibatkan sekurang-kurangnya 87 orang mati.


SUMBER: THE ASSOCIATED PRESS

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...