Unordered List

Isnin, September 10, 2012

Serena Williams Menang Kejohanan Terbuka AS, Kalahkan Victoria Azarenka Di Final



NEW YORK - Akhirnya diuji, walaupun ketinggalan, di Terbuka Amerika Syarikat, Serena Williams menjadi perkara-perkara di sekeliling hanya dalam masa.

Dua mata daripada kekalahan, Williams tiba-tiba kembali kesabaran beliau dan strok, datang kembali untuk memenangi empat perlawanan terakhir dan menewaskan No 1 ranking Victoria Azarenka 6-2, 2-6, 7-5 pada malam Ahad untuk kejohanan keempat beliau di Flushing Meadows dan 15 Grand Slam tajuk keseluruhan.


Serena Williams meraikan selepas memenangi AS keempat Terbuka trofi perseorangan Ahad, mengalahkan Victoria Azarenka dalam tiga set.
"Saya secara jujur ​​tidak boleh percaya saya menang saya benar-benar telah menyediakan ucapan naib juara saya, kerana saya fikir,` Man, dia bermain begitu besar, "kata Williams semasa pembentangan trofi, menambah:" Saya benar-benar terkejut. "

Mungkin satu-satunya.

Lagipun, apa yang benar-benar menakjubkan adalah bahawa Azarenka membuat perkara yang menarik kerana mereka, memandangkan bahawa dia datang ke hari 1-9 terhadap Williams sepanjang kerjaya mereka.

Tambah di Williams telah tidak jatuh satu set dalam kejohanan itu, kehilangan hanya 19 permainan melalui enam perlawanan sebelum Ahad. Semua sebahagian daripada jangka yang besar dia meletakkan bersama-sama dalam reaksi kepada kehilangan beliau di Terbuka Perancis pada penghujung bulan Mei, hanya Amerika pusingan pertama keluar dalam 49 kejohanan utama kerjaya. Sejak itu, dia adalah 26-1, memenangi Wimbledon dan Sukan Olimpik London.

Terdapat tidak pernah menjadi tiga set akhir wanita di New York sejak 1995, dan Williams datang melalui dengan caj lewat untuk menjadi wanita pertama untuk memenangi Wimbledon dan Terbuka Amerika Syarikat pada musim yang sama sejak sedekad yang lalu, apabila - ya , betul - dia melakukannya.

"Serena layak menang. Beliau menunjukkan bagaimana sebenar juara dia," kata Azarenka. "Saya pasti memberikan semua hari ini. Melangkah keluar dari mahkamah ini hari ini, saya akan mempunyai tidak menyesal."

Azarenka telah tidak jatuh tiga set perlawanan sepanjang musim sehingga hari Ahad, pergi 12-0 dalam perlawanan yang pergi jarak, termasuk kemenangan ke atas penyandang juara Terbuka AS Sam Stosur dalam suku akhir dan 2006 juara Maria Sharapova pada separuh akhir.

Sebagai set ketiga bermula, ibu Williams ', Harga Oracene, memberitahu beliau dari bermaksud, "Dududklah."

Tidak berlaku dengan segera.

Apabila Williams dua disalahkan, menampar pukulan kilas yang buruk ke jaring dan menolak pukulan depan yang panjang, memecahkan Azarenka di cinta untuk kelebihan 4-3, kemudian diikuti bahawa sehingga dengan pegangan bagi 5-3.

Satu permainan dari kejohanan.

Azarenka adalah dua mata jauhnya pada 30-semua dengan Williams berkhidmat dalam perlawanan seterusnya, tetapi tidak boleh menukar. Dan apabila Azarenka berkhidmat untuk kemenangan pada kedudukan 5-4, dia menunjukkan kegelisahan yang mungkin boleh difahami memandangkan bahawa ini adalah hanya kerjaya Grand kedua beliau Slam akhir, 17 kurang daripada Williams.

Azarenka dibuat tiga kesilapan dalam perlawanan itu, termasuk pukulan ke jaring yang membiarkan Williams memecahkan dia 5-semua. Williams disimpan apa-apa keseronokan dia mungkin telah dirasai terkandung, menghadapi lurus yang mungkin, manakala kakaknya tua, tujuh kali utama juara Zuhrah, tersenyum dan bertepuk tangan dalam berdiri.

Ia adalah semua sebahagian daripada menjalankan di mana Williams mengambil 10 daripada 12 mata untuk pergi ke hadapan 6-5. Beliau kemudian melanggar sekali lagi untuk menang, jatuh ke belakang beliau di mahkamah apabila Azarenka menghantar pukulan kilas yang lama untuk menamatkan.

Azarenka merosot di kerusi pertukaran beliau, tuala putih yang meliputi kepalanya, seperti Williams terus berkata, "Oh, Tuhan! Oh saya, Tuhan saya! Oh, Tuhan saya!" manakala bergegas ke atas untuk berkongsi kegembiraan dengan ibu dan kakaknya.

Copyright 2012 by The Associated Press

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...